Informacje ogólne
Bramy garażowe segmentowe przeznaczone są do użytku w garażach i pomieszczeniach gospodarczych. Zapewniają wysoki komfort obsługi dzięki zastosowaniu sprężyn skrętnych równoważących ciężar bramy. Stanowią doskonały sposób na izolację termiczną i akustyczną pomieszczeń. Brama na całym obwodzie jest uszczelniona. Wszystkie bramy otwierane ręcznie można wyposażyć w napęd elektryczny.
Konstrukcja bramy
Pancerz wykonany jest z paneli o wysokości 500, 555 i 610 mm, których dobór jest uzależniony od wysokości bramy i rodzaju paneli. Płaszcz bramy wykonany jest z paneli o grubości 40 mm, składających się z blach ocynkowanych ogniowo, wypełnionych pianką poliuretanową. Panele powlekane są farbami poliestrowymi lub oklejane PVC. Wszystkie panele zakończone są okuciami z blachy ocynkowanej lub profilami aluminiowymi. W dolnym panelu znajduje się uszczelka przylegająca do podłoża. Natomiast w górnym panelu uszczelka montowana jest do panela lub nadproża. W miejscu styku paneli zastosowano system "finger protection", który chroni użytkownika przed przytrzaśnięciem palców.
Do programu "Czyste powietrze" kwalifikują się wszystkie bramy garażowe segmentowe dostępne w konfiguratorze, z wyłączeniem bram, w których zastosowano przeszklenie lub drzwi serwisowe. Do programu nie kwalifikują się również bramy poniżej wymiaru 200 cm x 200 cm. Przed zakupem zapytaj nas czy brama, której potrzebujesz spełnia warunki przystąpienia do programu.
Napęd do bram garażowych segmentowych HG600 charakteryzuje się dużą siłą ciągu wynoszącą 600N. Z tego względu może obsługiwać bramy garażowe o powierzchni do 10 m2.
Napęd posiada kilka funkcji:
Parametry techniczne napędu:
W kompletnym zestawie napędu znajduje się też szyna jezdna o długości 3,3 m. Wyposażona w odblokowanie awaryjne w razie przerwy w dostawie energii elektrycznej, wystarczy pociągnąć za sznurek wówczas bramę można otworzyć ręcznie. (wymagane niezależne wejście do pomieszczenia, inne niż brama).
Do napędu jest dołączony 1 pilot CAME SPACE SP4.
Szczegóły techniczne pilota:
Napęd do bram garażowych segmentowych HG1000 charakteryzuje się dużą siłą ciągu wynoszącą 1000N. Z tego względu może obsługiwać bramy garażowe o powierzchni do 14 m2.
Napęd posiada kilka funkcji:
Parametry techniczne napędu:
W zestawie z napędem znajduje się szyna o długości 3300 mm. Wyposażona w odblokowanie awaryjne w razie przerwy w dostawie energii elektrycznej, wystarczy pociągnąć za sznurek wówczas bramę można otworzyć ręcznie. (wymagane niezależne wejście do pomieszczenia, inne niż brama).
Do napędu jest dołączony 1 pilot CAME SPACE SP4.
Szczegóły techniczne pilota:
Napęd do bram garażowych segmentowych HG1000 charakteryzuje się dużą siłą ciągu wynoszącą aż 1000N. Z tego względu może obsługiwać bramy garażowe o powierzchni do 14 m2.
Napęd można skonfigurować do kilku trybów pracy:
Parametry techniczne napędu:
W zestawie z napędem znajduje się szyna o długości 3900 mm. Wyposażona w odblokowanie awaryjne w razie przerwy w dostawie energii elektrycznej, wystarczy pociągnąć za „pomponik” i bramę można otworzyć ręcznie.
Do napędu jest dołączony 1 pilot CAME SPACE SP4.
Szczegóły techniczne pilota:
Awaryjne rozryglowanie służy do rozłączenia szyny z pancerzem w celu manualnego otwierania bramy w przypadku awarii automatu lub braku prądu.
Koniecznie należy zastosować jeżeli w pomieszczeniu, w którym jest montowana brama nie ma innego wejścia (innego niż brama).
Fotokomórki do bram garażowych to urządzenia służące zwiększeniu bezpieczeństwa w użytkowaniu bramy. Zabezpieczają przed przytrzaśnięciem człowieka, zwierzęcia lub innej przeszkody. Jeżeli podczas zamykania jakiś obiekt przysłoni linię fotokomórki, napęd zatrzyma się i natychmiast zmieni kierunek pracy na przeciwny.
Pilot czterokanałowy, który charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem i dokładnym wykonaniem z wysokiej jakości materiałów. Zmiennokodowe urządzenie Came Space imponuje wysokim stopniem bezpieczeństwa, bezawaryjną długoletnią pracą, wyjątkową precyzją wykonania oraz niezawodnością. Ergonomiczny kształt sprawia, że dobrze leży w dłoni, a korzystanie z niego jest komfortowe. Pilot zaskakuje imponującym zasięgiem działania od 50 do 150 m. Zasięg jest zależny od czynników m.in. ukształtowania terenu, innych urządzeń działających w pobliżu powodujących zakłócenia. Came Space SP4 jest lekki i kompaktowy. Posiada dodatkową diodę sygnalizacyjną i wygodne w użytkowaniu przyciski funkcyjne.
Szczegóły techniczne pilota:
Napęd do bram garażowych segmentowych Somfy Dexxo OPTIMO 800 charakteryzuje się dużą siłą ciągu wynoszącą 800N. Z tego względu może obsługiwać bramy garażowe o powierzchni do 7 m2.
Napęd posiada w zestawie:
Parametry techniczne napędu:
Szczegóły techniczne pilota:
Napęd do bram garażowych segmentowych Somfy Dexxo OPTIMO PRO 1000 charakteryzuje się dużą siłą ciągu wynoszącą 1000N. Z tego względu może obsługiwać bramy garażowe o powierzchni do 15 m2.
Napęd posiada w zestawie:
Parametry techniczne napędu:
Szczegóły techniczne pilota:
Fotokomórki do bram garażowych to urządzenia służące zwiększeniu bezpieczeństwa w użytkowaniu bramy. Zabezpieczają przed przytrzaśnięciem człowieka, zwierzęcia lub innej przeszkody. Jeżeli podczas zamykania jakiś obiekt przysłoni linię fotokomórki, napęd zatrzyma się i natychmiast zmieni kierunek pracy na przeciwny.
Szczegóły fotokomórek:
Pilot 2-kanałowy KEYTIS RTS umożliwia bezpieczne i wygodne sterowanie jednym lub dwoma napędami w technologii RTS (bramy wjazdowe i garażowe, oświetlenie itp.).
Szczegóły techniczne pilota:
Pilot 4-kanałowy Keygo RTS umożliwia szybkie i intuicyjne sterowanie nawet czteroma napędami w technologii RTS (bramy wjazdowe, garażowe, oświetlenie itp.). Urządzenie zaprojektowane zostało z myślą o codziennym użytkowaniu. Wysokiej jakości wykonanie przekłada się na odporność na ekstremalne warunki, takie jak upadek z dużej wysokości, czy przejechanie przez samochód. Dzięki niewielkim rozmiarom możesz schować pilot do kieszeni lub przypiąć do kluczy.
Szczegóły techniczne pilota:
Somfy 3-kanałowy nadajnik RTS bezprzewodowy nadajnik naścienny umożliwia bezpieczne i wygodne sterowanie jednym, dwoma lub trzema napędami w technologii RTS (bramy wjazdowe i garażowe, oświetlenie itp.). Posiada on 20 metrowy zasięg, który pozwoli na komforowe sterowanie nawet z innego pomieszczenia.
Nadajnik w prosty sposób zamontujesz w wybranym przez siebie miejscu na ścianie. Działa on na baterie dlatego unikniesz zbędnego okablowania oraz kucia scian. Przeznaczony do instalacji w środku budynku oraz na zewnątrz (jest odporny na przenikanie wody).
Szczegóły techniczne nadajnika:
Klawiatura radiowa 2-kanałowa może być zainstalowana w dowolnym miejscu i dogodnym miejscu. Dzięki swoim przyciskom, z łatwością możesz sterować bramą wjazdową lub garażową. Posiada podświetlone przyciski oraz dźwiękową i wizualną informację zwrotną. Zabezpieczysz dzięki niej wejście do swojego domu za pomocą kodu składającego się z 4 do 6 cyfr. Klawiatura posiada wytrzymałą i nowoczesną metalową obudowę, co czyni ją odporną na uszkodzenia mechaniczne oraz warunki pogodowe.
Szczegóły techniczne klawiatury:
Awaryjne rozryglowanie służy do rozłączenia szyny z pancerzem w celu manualnego otwierania bramy w przypadku awarii automatu lub braku prądu.
Koniecznie należy zastosować jeżeli w pomieszczeniu, w którym jest montowana brama nie ma innego wejścia (innego niż brama).
Urządzenie zabezpieczające przed skutkami pęknięcia sprężyny w bramie segmentowej. Ma zastosowanie w bramach o powierzchni powyżej 9 m2. Zatrzymuje wał sprężyny skrętnej w przypadku pęknięcia sprężyny i utrzymuje bramę w bezpiecznym położeniu, co eliminuje zagrożenie opadnięcia bramy.
Urządzenie zabezpieczające przed skutkami zerwania linki w bramie segmentowej, co eliminuje zagrożenie opadnięcia bramy. W razie pęknięcia liny lub sprężyny mechanizm działa na zasadzie zapadki, jest zależny od ciężaru bramy i zintegrowany z elementem nośnym.
Wybierz ten dodatek jeżeli w przyszłości planujesz zamontować własny automat lub wybrałeś bramę z automatycznym otwieraniem. Dzięki temu brama będzie wyposażona w odpowiednie elementy dopasowane do sterowania automatycznego.
Podstawowy element montażowy.
Do zamontowania bramy segmentowej garażowej niezbędnym elementem jest kątownik perforowany (montażowy). Standardowo o długości 3000 mm. Ilość kątowników uzależniona od warunków montażowych.
Kupujący we własnym zakresie dobiera ilość kątowników.
W przypadku pomieszczeń, w których nie ma dodatkowego wejścia, należy obowiązkowo zastosować zamek z wkładką. Zamek jest wyposażony w jednostronna wkładkę z możliwością szybkiego blokowania bez klucza. Może być usytuowany po lewej, prawej lub na środku bramy, stronę podajemy w widoku od zewnątrz. Obowiązkowe zastosowanie razem z awaryjnym rozryglowaniem w przypadku braku innego wejścia lub awarii - wybierz inny dodatek Zamek z wkładką + rozryglowanie awaryjne.
Dodatek pozwalający na wygodną, dwustronną możliwość manualnego otwierania bramy segmentowej. Zazwyczaj stosowana w bramach otwieranych ręcznie. Zamocowana nawierzchniowo w dolnym panelu.
Dodatek pozwalający na wygodną, dwustronną możliwość manualnego otwierania bramy segmentowej. Zazwyczaj stosowana w bramach otwieranych ręcznie. Zagłębiona w dolnym panelu, dzięki temu uzyskujemy efekt zlicowania (brak efektu odstającego uchwytu).
Dodatek pozwalający na wygodną, dwustronną możliwość manualnego otwierania bramy segmentowej. Zazwyczaj stosowany w bramach otwieranych ręcznie. Zamocowany nawierzchniowo w dolnym panelu.
W przypadku pomieszczeń, w których nie ma dodatkowego wejścia, należy obowiązkowo zastosować zamek z wkładką. Zamek jest wyposażony w jednostronna wkładkę z możliwością szybkiego blokowania bez klucza. Może być usytuowany po lewej, prawej lub na środku bramy, stronę podajemy w widoku od zewnątrz. Obowiązkowe zastosowanie razem z awaryjnym rozryglowaniem w przypadku braku innego wejścia lub awarii - wliczone w cenę zamka.
Okna wyposażone są w zespoloną szybę akrylową oraz ramkę skręcaną od wewnątrz. Standardowo przeszklenie umieszczone jest na środku wysokości panela. Okna rozmieszczone są symetrycznie na szerokości panela.
Od wewnętrznej strony bramy okno P1 jest białe, a od zewnętrznej w kolorze orzech, złoty dąb lub mahoń. Wymiar zewnętrzny ramki to 53,5 x 34,5 cm, natomiast światło okna to 40,5 x 23,8 cm.
Należy zwrócić uwagę, że na jeden metr bieżący szerokości bramy stosujemy jedno okno – w układzie poziomym.
Usytuowanie okien określamy patrząc na bramę od zewnątrz.
Okna wyposażone są w zespoloną szybę akrylową oraz ramkę skręcaną od wewnątrz. Standardowo przeszklenie umieszczone jest na środku wysokości panela. Okna rozmieszczone są symetrycznie na szerokości panela. Od wewnętrznej i zewnętrznej strony bramy okno P4 jest w kolorze czarnym.
Zewnętrzny wymiar ramki wynosi 64 x 33,5 cm, a światło w oknie to 55 x 24,4 cm. Należy zwrócić uwagę, że na jeden metr bieżący szerokości bramy stosujemy jedno okno – w układzie poziomym.
Usytuowanie okien określamy patrząc na bramę od zewnątrz.
Istnieje możliwość zamiany panela bramowego pełnego na segment przeszklony z podwójną szybą akrylową. Konstrukcja segmentu jest wykonana z profili aluminiowych w kolorze srebrnym (bez przegrody termicznej) oraz szyb akrylowych.
Brama segmentowa garażowa może być wyposażona tylko w jeden segment aluminiowy. Standardowo segment umieszczany jest w 3 panelu oraz nie jest lakierowany.
W przypadku wbudowanych drzwi serwisowych lub specyficznych wymiarów bramy, wysokość przeszkleń oraz ich podział mogą ulec zmianie. Podczas użytkowania przeszklenia mogą ulec parowaniu i roszeniu z uwagi na różnicę temperatur. Nie stanowi to wady produktu.
Okna wyposażone są w zespoloną szybę akrylową oraz ramkę skręcaną od wewnątrz. Standardowo przeszklenie umieszczone jest na środku wysokości panela. Okna rozmieszczone są symetrycznie na szerokości panela.
Okno W1 jest dostępne w kolorach RAL 7016, 8003, 8011, 8014, 8017, 9005, 9016.
Usytuowanie okien określamy patrząc na bramę od zewnątrz.
Okna wyposażone są w zespoloną szybę akrylową oraz ramkę skręcaną od wewnątrz. Standardowo przeszklenie umieszczone jest na środku wysokości panela. Okna rozmieszczone są symetrycznie na szerokości panela.
Okno W1 jest dostępne w kolorach RAL 7016, 8003, 8011, 8014, 8017, 9005, 9016.
Usytuowanie okien określamy patrząc na bramę od zewnątrz.
Okna wyposażone są w zespoloną szybę akrylową oraz ramkę skręcaną od wewnątrz. Standardowo przeszklenie umieszczone jest na środku wysokości panela. Okna rozmieszczone są symetrycznie na szerokości panela.
Okno W1 jest dostępne w kolorach RAL 7016, 8003, 8011, 8014, 8017, 9005, 9016.
Usytuowanie okien określamy patrząc na bramę od zewnątrz.
Okna wyposażone są w zespoloną szybę akrylową oraz ramkę skręcaną od wewnątrz. Standardowo przeszklenie umieszczone jest na środku wysokości panela. Okna rozmieszczone są symetrycznie na szerokości panela.
Okno W1 jest dostępne w kolorach RAL 7016, 8003, 8011, 8014, 8017, 9005, 9016.
Usytuowanie okien określamy patrząc na bramę od zewnątrz.
Okna wyposażone są w zespoloną szybę akrylową oraz ramkę skręcaną od wewnątrz. Standardowo przeszklenie umieszczone jest na środku wysokości panela. Okna rozmieszczone są symetrycznie na szerokości panela.
Okno W1 jest dostępne w kolorach RAL 7016, 8003, 8011, 8014, 8017, 9005, 9016.
Usytuowanie okien określamy patrząc na bramę od zewnątrz.
Okna wyposażone są w zespoloną szybę akrylową oraz ramkę skręcaną od wewnątrz. Standardowo przeszklenie umieszczone jest na środku wysokości panela. Okna rozmieszczone są symetrycznie na szerokości panela.
Okno W1 jest dostępne w kolorach RAL 7016, 8003, 8011, 8014, 8017, 9005, 9016.
Usytuowanie okien określamy patrząc na bramę od zewnątrz.
Okna wyposażone są w zespoloną szybę akrylową oraz ramkę skręcaną od wewnątrz. Standardowo przeszklenie umieszczone jest na środku wysokości panela. Okna rozmieszczone są symetrycznie na szerokości panela.
Okno W1 jest dostępne w kolorach RAL 7016, 8003, 8011, 8014, 8017, 9005, 9016.
Usytuowanie okien określamy patrząc na bramę od zewnątrz.
Dzięki zastosowaniu drzwi serwisowych w bramie, mamy możliwość wejścia do garażu bez potrzeby otwierania całej bramy. Standardowa szerokość światła przejścia drzwi serwisowych wynosi 85 cm. Wysokość światła przejścia jest uzależniona od wysokości bramy i zastosowanych paneli. W drzwiach serwisowych progowych przedział mieści się w wymiarach od 169,5 cm do 202,5 cm.
Możliwość zastosowania drzwi serwisowych, jest zależna od wielkości bramy. Drzwi serwisowe można zamontować w bramie o minimalnym nadprożu:
Drzwi serwisowe można zastosować w bramach o wymiarach:
Drzwi przejściowe obniżają światło wjazdu o około 9 cm. W przypadku przesunięcia drzwi serwisowych minimalna odległość od bocznej krawędzi bramy wynosi 50 cm. W bramach o szerokości powyżej 350 cm nie ma możliwości przesunięcia drzwi serwisowych.
Uwaga! Drzwi serwisowe nie spełniają wymagań dotyczących drzwi ewakuacyjnych oraz przeciwpożarowych.
W przypadku zastosowania drzwi serwisowych z sekcją przeszkloną może wystąpić potrzeba przesunięcia drzwi serwisowych. Jest to jednak uzależnione od szerokości bramy i konstrukcji sekcji przeszklonej. Przeszklenia w bramie z drzwiami serwisowymi są ujednolicane, co może wpływać na szerokość drzwi.
W wyposażeniu
W cenie drzwi serwisowych jest wliczony: czujnik otwarcia drzwi przejściowych.
Zastosowanie drzwi serwisowych w bramie z aluminiową sekcją przeszkloną jest możliwe dla bram powyżej 240 cm szerokości. Przez drzwi serwisowe może przechodzić jedna sekcja przeszklona usytuowana w trzecim panelu.
Dzięki zastosowaniu drzwi serwisowych w bramie, mamy możliwość wejścia do garażu bez potrzeby otwierania całej bramy. Standardowa szerokość światła przejścia drzwi serwisowych wynosi 85 cm. Wysokość światła przejścia jest uzależniona od wysokości bramy i zastosowanych paneli. W przypadku drzwi z niskim progiem przedział ten wynosi od 176,6 cm do 209,6 cm.
Możliwość zastosowania drzwi serwisowych, jest zależna od wielkości bramy. Drzwi serwisowe można zamontować w bramie o minimalnym nadprożu:
Drzwi serwisowe można zastosować w bramach o wymiarach:
Drzwi przejściowe obniżają światło wjazdu o około 9 cm. W przypadku przesunięcia drzwi serwisowych minimalna odległość od bocznej krawędzi bramy wynosi 50 cm. W bramach o szerokości powyżej 350 cm nie ma możliwości przesunięcia drzwi serwisowych.
Uwaga! Drzwi serwisowe nie spełniają wymagań dotyczących drzwi ewakuacyjnych oraz przeciwpożarowych.
W przypadku zastosowania drzwi serwisowych z sekcją przeszkloną może wystąpić potrzeba przesunięcia drzwi serwisowych. Jest to jednak uzależnione od szerokości bramy i konstrukcji sekcji przeszklonej. Przeszklenia w bramie z drzwiami serwisowymi są ujednolicane, co może wpływać na szerokość drzwi.
Zastosowanie drzwi serwisowych w bramie z aluminiową sekcją przeszkloną jest możliwe dla bram powyżej 240 cm szerokości. Przez drzwi serwisowe może przechodzić jedna sekcja przeszklona usytuowana w trzecim panelu.
Drzwi serwisowe są drzwiami technicznymi, złożonymi z elementów ruchomych, co może powodować tworzenie się nieszczelności i odchyleń od pierwotnego wymiaru.
W wyposażeniu
W cenie drzwi serwisowych jest wliczony: czujnik otwarcia drzwi przejściowych.
Dzięki zastosowaniu drzwi serwisowych w bramie, mamy możliwość wejścia do garażu bez potrzeby otwierania całej bramy. Standardowa szerokość światła przejścia drzwi serwisowych wynosi 85 cm. Wysokość światła przejścia jest uzależniona od wysokości bramy i zastosowanych paneli. W przypadku drzwi z niskim progiem przedział ten wynosi od 176,6 cm do 209,6 cm.
Możliwość zastosowania drzwi serwisowych, jest zależna od wielkości bramy. Drzwi serwisowe można zamontować w bramie o minimalnym nadprożu:
Drzwi przejściowe obniżają światło wjazdu o około 9 cm. W przypadku przesunięcia drzwi serwisowych minimalna odległość od bocznej krawędzi bramy wynosi 50 cm. W bramach o szerokości powyżej 350 cm nie ma możliwości przesunięcia drzwi serwisowych.
Uwaga! Drzwi serwisowe nie spełniają wymagań dotyczących drzwi ewakuacyjnych oraz przeciwpożarowych.
W przypadku zastosowania drzwi serwisowych z sekcją przeszkloną może wystąpić potrzeba przesunięcia drzwi serwisowych. Jest to jednak uzależnione od szerokości bramy i konstrukcji sekcji przeszklonej. Przeszklenia w bramie z drzwiami serwisowymi są ujednolicane, co może wpływać na szerokość drzwi.
Zastosowanie drzwi serwisowych w bramie z aluminiową sekcją przeszkloną jest możliwe dla bram powyżej 240 cm szerokości. Przez drzwi serwisowe może przechodzić jedna sekcja przeszklona usytuowana w trzecim panelu.
Drzwi serwisowe są drzwiami technicznymi, złożonymi z elementów ruchomych, co może powodować tworzenie się nieszczelności i odchyleń od pierwotnego wymiaru.
W wyposażeniu
W cenie drzwi serwisowych jest wliczony: czujnik otwarcia drzwi przejściowych i samozamykacz drzwi. Doliczona jest dopłata do drzwi z przeszkleniem aluminiowym.
Dzięki zastosowaniu drzwi serwisowych w bramie, mamy możliwość wejścia do garażu bez potrzeby otwierania całej bramy. Standardowa szerokość światła przejścia drzwi serwisowych wynosi 85 cm. Wysokość światła przejścia jest uzależniona od wysokości bramy i zastosowanych paneli. W przypadku drzwi z niskim progiem przedział ten wynosi od 176,6 cm do 209,6 cm.
Możliwość zastosowania drzwi serwisowych, jest zależna od wielkości bramy. Drzwi serwisowe można zamontować w bramie o minimalnym nadprożu:
Drzwi przejściowe obniżają światło wjazdu o około 9 cm. W przypadku przesunięcia drzwi serwisowych minimalna odległość od bocznej krawędzi bramy wynosi 50 cm. W bramach o szerokości powyżej 350 cm nie ma możliwości przesunięcia drzwi serwisowych.
Uwaga! Drzwi serwisowe nie spełniają wymagań dotyczących drzwi ewakuacyjnych oraz przeciwpożarowych.
W przypadku zastosowania drzwi serwisowych z sekcją przeszkloną może wystąpić potrzeba przesunięcia drzwi serwisowych. Jest to jednak uzależnione od szerokości bramy i konstrukcji sekcji przeszklonej. Przeszklenia w bramie z drzwiami serwisowymi są ujednolicane, co może wpływać na szerokość drzwi.
Zastosowanie drzwi serwisowych w bramie z aluminiową sekcją przeszkloną jest możliwe dla bram powyżej 240 cm szerokości. Przez drzwi serwisowe może przechodzić jedna sekcja przeszklona usytuowana w trzecim panelu.
Drzwi serwisowe są drzwiami technicznymi, złożonymi z elementów ruchomych, co może powodować tworzenie się nieszczelności i odchyleń od pierwotnego wymiaru.
W wyposażeniu
W cenie drzwi serwisowych jest wliczony: czujnik otwarcia drzwi przejściowych i samozamykacz drzwi. Doliczona jest dopłata do drzwi z przeszkleniem aluminiowym.
Standardowo brama otwierana w sposób ręczny wyposażona jest w rygiel, który może posłużyć również jako uchwyt do ręcznego podnoszenia bramy. W przypadku garaży, w których nie ma dodatkowego wejścia, należy zrezygnować z rygla i obowiązkowo zastosować zamek z wkładką. Rygiel montowany jest od wewnętrznej strony bramy po lewej lub prawej stronie, stronę można dowolnie wybrać w trakcie montażu. Zasunięty rygiel, blokuje możliwość niekontrolowanego otwarcia bramy od zewnątrz.